Simplyfine
loading...
discover
scroll to

Γιατί δεν έχω πωλήσεις;

Γιατί δεν έχω πωλήσεις;

Προσφέρω ένα αξιόλογο προϊόν στην αγορά, δεν υπάρχει καν κάτι παρόμοιο.  Γιατί δεν «πουλάω», ή γιατί δεν «πουλάω» όσο θέλω;

Καταρχάς θα πρέπει να συζητήσουμε αν το προϊόν είναι όντως τόσο αξιόλογο ή μοναδικό όσο θεωρείς, ότι είναι. Δηλαδή έχει γίνει προφανώς μια έρευνα αγοράς και έχει εντοπιστεί μηδέν ανταγωνισμός; 1% πιθανότητα δίνω να συμβαίνει αυτό. Αν λοιπόν δεν είναι μοναδικό, ή τέλος πάντων υπάρχει ανταγωνισμός εκεί έξω, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την σκέψη μας γιατί θα πρέπει να δούμε συνολικά την συμβαίνει στην αγορά του προϊόντος που δραστηριοποιείσαι: ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας, τι κάνουν καλά, τι κάνουν καλύτερα από εμάς και πώς το πετυχαίνουν, πώς κινούνται, που αποσκοπούν και σε τι κοινό αποβλέπουν, ποια είναι τα «τρωτά» τους σημεία, ποια η τιμολογιακή τους πολιτική και τόσα άλλα θέματα που χρήζουν ανάλυσης. Το πώς μπορεί να γίνει μια τέτοια εις βάθος έρευνα και ανάλυση, δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ενός άρθρου σε ένα blog. Θέλει πολύ συζήτηση, θέλει ανθρώπους, τεχνογνωσία κ.α.

Σκοπός του άρθρου είναι να προβληματίσει και να απαντήσει στην ερώτηση “γιατί δεν πουλάω, ή γιατί δεν πουλάω όσο θέλω;”.  Μια πρώτη απάντηση δόθηκε. Υπάρχει ανταγωνισμός που αγνοούσες ή ακόμη κι αν τον ήξερες δεν τον ανάλυσες σωστά. Τον υποτίμησες κι άρα δεν γνωρίζεις πραγματικά τι συμβαίνει στην αγορά του προϊόντος σου. Αν υπάρχει ανταγωνισμός δεν σημαίνει ότι είναι κακό. Αλλά αν τον αγνοείς, ή εθελοτυφλείς τότε αυτό είναι και το μεγαλύτερο λάθος σου.

Σκοπός του άρθρου είναι να προβληματίσει και να απαντήσει στην ερώτηση “γιατί δεν πουλάω, ή γιατί δεν πουλάω όσο θέλω;”

Όμως ας πάμε στην περίπτωση που προσφέρεις κάτι που όντως δεν υπάρχει εκεί έξω (πολύ σπάνια περίπτωση). Αν λοιπόν συμβαίνει αυτό και ταυτόχρονα δεν «πουλάς» θα πρέπει να αναλογιστείς πρώτα από όλα τα εξής:

  • Υπάρχει κοινό για το προϊόν σου και ποιο είναι αυτό; Πού απευθύνεσαι με λίγα λόγια…απευθύνεσαι σε όλους; Κακώς. Βρες το κοινό σου, δεν είσαι η ΔΕΗ.
  • Απευθύνεσαι σε όσους πρέπει να το κάνεις, με τον ίδιο τρόπο; Κακώς και πάλι. Δεν προσεγγίζεις με τον ίδιο τρόπο έναν 20χρονο νέο με έναν επιχειρηματία ή/και ένα συνταξιούχο. Είναι αποδεδειγμένα αναποτελεσματικό να μπουν όλοι στο ίδιο κάδρο…
  • Πώς προβάλλεις το προϊόν σου; Αν οι φράσεις SEO keywords, SEM, Google ads, καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα, Newsletter, affiliate marketing σου είναι άγνωστες (έχει κι άλλες αλλά δεν θέλω να με θεωρήσεις ξερόλα) τότε έχεις σοβαρό θέμα προβολής, οπότε και σοβαρό θέμα με τις πωλήσεις σου. Λυπάμαι αλλά θα πρέπει να ενημερωθείς, να κάνεις την δική σου έρευνα, να διαβάσεις και να προβληματιστείς μαζί με κάποιον που γνωρίζει καλά αυτά τα πράγματα και να καθορίσετε από κοινού την προβολή σας. Και πρέπει να ακούσεις τι θα σου πει γιατί πολλές φορές πας μόνος σου στο αμέσως επόμενο βήμα.
  • “Το μετέωρο βήμα του πελαργού”: Έχεις πειραματιστεί ήδη με διάφορους τρόπους διαφήμισης στο διαδίκτυο και δεν είδες το αναμενόμενο αποτέλεσμα; Μην απορείς, συμβαίνει συχνά. Είναι γιατί δεν έκανες κάποιο πλάνο, ή αν το έκανες δεν το σκέφτηκες σωστά, ή δεν όρισες ένα budget για το πλάνο σου ή για 1000 ακόμη λόγους που έχουν να κάνουν με το εξής απλό γεγονός: δεν απευθύνθηκες σε κάποιον που ξέρει πώς να ενεργήσει και τα έκανες όλα μόνος σου. Βέβαια και κάποιο ξαδερφάκι-ανηψάκι-φίλος μπορεί να ασχολήθηκε με τα γνωστά αποτελέσματα…Μήπως ήρθε η ώρα να το δεις πιο σοβαρά;

Καλό πράγμα να προσφέρεις στην αγορά ένα μοναδικό προϊόν ή ένα προϊόν μοναδικής ποιότητας, πολύ κακό αν αυτό δεν το δώσεις στο κοινό σου (=πελάτες) να το καταλάβει και να το εκτιμήσει ανάλογα (=πωλήσεις). Δεν φταίει η άδικη κοινωνία, η κρίση ή κάτι άλλο. Το πρόβλημα ξεκινάει και τελειώνει από εσένα. Σε επόμενα άρθρα θα σου πω κι άλλα για την σωστή αντιμετώπιση και νοοτροπία-κουλτούρα που πρέπει να έχει ένας σύγχρονος επιχειρηματίας. Πρέπει να ακούσεις.

Το πρόβλημα ξεκινάει και τελειώνει σε σένα. Σε επόμενα άρθρα θα σου πω κι άλλα για τη σωστή αντιμετώπιση και νοοτροπία-κουλτούρα που πρέπει να έχει ένας σύγχρονος επιχειρηματίας. Πρέπει να ακούσεις.

*μια από τις εταιρείες που είναι παράδειγμα για το πώς πρέπει να είναι το μάρκετινγκ ενός προϊόντος και πρέπει να διδάσκεται σε πανεπιστημιακές σχολές (εντάξει είμαι λίγο fanboy), φαίνεται στη photo του άρθρου…

VIEW
CLOSE