Simplyfine
loading...
discover
scroll to

Θελω να κανω ενα e-shop. Μπορω;

Θελω να κανω ενα e-shop. Μπορω;

Θέλω να κάνω ένα e-shop. Μπορώ;

Κατά καιρούς υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι μας ρωτούν για την δημιουργία ενός e-shop, καθώς το βλέπουν ως μια ευκαιρία να πουλήσουν την πραμάτεια τους μέσω ίντερνετ, με έναν εύκολο, γρήγορο και “φθηνό” τρόπο για να βγάλουν χρήματα. Η σκέψη αυτή από μόνη της καταδεικνύει και το μέγεθος του προβλήματος με το οποίο θα ασχοληθούμε σε αυτό το άρθρο.

Είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα e-shop; Όχι δεν είναι, γιατί απαιτεί επιχειρηματικό πλάνο παρόμοιο με ενός φυσικού καταστήματος.”

Είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα e-shop; Όχι δεν είναι, γιατί απαιτεί επιχειρηματικό πλάνο παρόμοιο με ενός φυσικού καταστήματος. Συγκεκριμένα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν πριν την κατασκευή ενός e-shop:

  • Πώς «στήνω» ένα νόμιμο e-shop;
  • Τι θα πουλάω και πώς θα το εμπορευτώ; Έχω το μίνιμουμ budget που απαιτείται;
  • Ποιος θα το χειριστεί όλο αυτό και ποιος θα είναι αυτός που θα το επιβλέπει;
  • Ποιος θα σχεδιάσει την προώθησή του;
  • Ποιο είναι το budget για την κατασκευή του και ποιο για την ετήσια προώθησή του;

Πώς «στήνω» ένα νόμιμο e-shop;

Καταρχάς, να ξεκαθαρίσουμε κάτι βασικό: αν θέλεις να πουλάς μέσω facebook, «μαύρα» και ανέξοδα, μην συνεχίσεις παρακάτω (καλή τύχη σου εύχομαι).

Πρώτα από όλα, χρειάζεται να κάνεις έναρξη στην εφορία, για να μπορείς να δρας επιχειρηματικά  με νόμιμο τρόπο. Πρέπει να μπορείς να κόβεις τιμολόγια και αποδείξεις σε κάθε συναλλαγή. Ίσως να απαιτείται και κάποιος φορολογικός μηχανισμός ανάλογα με το είδος της επιχείρησης. Συνεπώς πρέπει να έχεις έναν καλό λογιστή για να σου εξηγήσει όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται, αλλά και για να σε υποστηρίζει σε όλη την επιχειρηματική σου δράση.

Επίσης θα χρειαστείς κι ένα καλό δικηγόρο που να γνωρίζει όλη την σχετική νομοθεσία αναφορικά με την πώληση αγαθών μέσω του διαδικτύου. Νομικά κείμενα θα χρειαστούν, για όρους & προϋποθέσεις συναλλαγών, για το GDPR και τα προσωπικά δεδομένα που θα καταχωρούνται αλλά και για ένα σωρό νομικά θέματα που πρέπει να προβλεφθούν πριν την δημιουργία του e-shop. Το βασικότερο λάθος είναι η αντιγραφή-επικόλληση όλων των νομικών κειμένων που απαιτούνται, από άλλα ανταγωνιστικά e-shop. Αν ακολουθήσεις αυτή την πρακτική, το πιο πιθανό είναι να βρεθείς εκτεθειμένος. Και όταν μιλάμε για επιχείρηση, αν βρεθείς εκτεθειμένος έχει οικονομικό αντίκτυπο στην καλύτερη των περιπτώσεων.


Τι θα πουλάω και πώς θα το εμπορεύομαι; Έχω το μίνιμουμ budget που απαιτείται;

Προφανώς για να θες να κάνεις ένα e-shop, έχεις σκεφτεί τι ακριβώς θα πουλάς και από που θα το εμπορεύεσαι. Σωστά; Μην μου πεις ότι σκέφτηκες μόνο το πρώτο; Η επιτυχία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος εξαρτάται άμεσα από την συνεχή διαθεσιμότητα των προϊόντων σου. Άρα τσέκαρε τους προμηθευτές που έχεις στο νου σου, ποια είναι η ελάχιστη διαθεσιμότητα και ποια η μέγιστη που μπορούν να σου παρέχουν μηνιαίως, σε βάθος τριμήνου, εξαμήνου κοκ. Σύγκρινε τιμές, δημιούργησε μια αποθήκη και δες ποια είναι η διαθεσιμότητα που μπορείς να έχεις και ποιο είναι το κόστος που απαιτείται για  να γίνει.


Ποιος θα το χειριστεί όλο αυτό και ποιος θα είναι αυτός που θα το επιβλέπει;

Ένα από τα πιο σημαντικά λάθη που γίνονται αμέσως μετά την υλοποίηση ενός e-shop είναι εδώ ακριβώς. Το άτομο (ή τα άτομα) που θα διαχειρίζεται το e-shop πρέπει να είναι κατάλληλα καταρτισμένο για να το κάνει. Είναι υπεύθυνος για την σωστή καταχώρηση των προϊόντων, για την διαθεσιμότητά τους, για τις παραγγελίες και την επικοινωνία με τους πελάτες, για όλα όσα απαιτούνται για να έχεις προϊόντα που πουλιούνται σε ευχαριστημένους πελάτες. Κι αν κάποιοι πελάτες δεν είναι ικανοποιημένοι, πάλι κάποιος διαχειριστής θα πρέπει να διευθετήσει τυχόν παράπονα, λάθη, επιστροφές και τόσα άλλα που μπορεί να προκύψουν. Φτάνει ένα άτομο για όλα αυτά; Αν είναι «θεούλης», κι αν ασχολείται πολλές παραπάνω ώρες από ένα 8ωρο, ίσως. Όμως τις περισσότερες φορές δεν είναι αρκετό ένας να τα κάνει όλα.

Μην μου πεις ότι δεν σκέφτηκες καν ότι χρειάζεται ένα ή περισσότερα άτομα; Πίστευες ότι δια μαγείας όλα θα γίνονται μόνα τους, μόνο και μόνο επειδή τo κατάστημα που ονειρεύεσαι να κάνεις θα είναι ηλεκτρονικό; Το e-shop είναι μια κανονική επιχείρηση, ένα κανονικό κατάστημα μόνο που δεν έχει φυσική έδρα και άρα δύναται να έχει πελάτες από όλο τον κόσμο. Κατά τα άλλα απαιτεί, ότι είναι απαραίτητο και σε ένα φυσικό κατάστημα.


Ποιος θα σχεδιάσει την προώθησή του;

Πάμε τώρα σε πιο βαθιά νερά. Σε εταιρίες που έχουν μεγάλα project προς υλοποίηση, συνήθως υπάρχει η σχεδίαση ενός προϊόντος, η παραγωγή του και σαφώς η προώθησή του. Μάλιστα, η προώθηση πολλές φορές συμβαίνει πριν την παραγωγή.

Για ένα e-shop λοιπόν η προώθηση του αποτελεί ζωτικό κομμάτι για την μελλοντική του εξέλιξη. Κι αν δεν υπάρξει σωστός σχεδιασμός, που να περιλαμβάνει digital marketing δηλαδή social marketing, προσφορές με τεχνικές προώθησης (upsells, cross-sells, bundles), καμπάνιες, SEO, newsletters κ.α, τότε είναι μοιραίο ότι το e-shop θα έχει πολύ χαμηλές πωλήσεις.

Κάποιος λοιπόν πρέπει να σχεδιάζει, να παρακολουθεί, να προτείνει, να υλοποιεί και να επανασχεδιάζει, όλο το μάρκετινγκ ενός e-shop. Δεν αρκεί να πουλάς ένα καλό προϊόν πλέον. Το προωθείς σωστά; Το γνωστοποίησες με τα δεκάδες εργαλεία που έχεις διαθέσιμα; Το έκανες με τον σωστό τρόπο; Το ανέθεσες σε κάποιον που γνωρίζει πώς να το κάνει για την επιχείρησή σου; Γιατί αν δεν το έχεις κάνει, κάποιος από τους ανταγωνιστές σου το έκανε.


Ποιο είναι το budget για την κατασκευή του και ποιο για την ετήσια προώθησή του;

Τελευταίο αφήσαμε το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να απασχολήσει έναν υποψήφιο ιδιοκτήτη ενός e-shop. Στην πραγματικότητα είναι, επίσης, το πρώτο πράγμα που μας ρωτάνε.  Πόσο κοστίζει ένα e-shop; Όπως κατάλαβες, κανονικά πρέπει να κοστίζει πολλά. Πολύ λιγότερα όμως από ότι ένα κανονικό κατάστημα. Δεν έχεις ενοίκια, ρεύματα, βιτρίνα, πωλητές ή και μόνιμο προσωπικό. Έχεις όμως όλα τα παραπάνω που αναφέραμε και πολλά ακόμη μικρά και μεγάλα που καλό είναι να τα ψάξεις καλύτερα και σε βάθος πριν προχωρήσεις στην ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Σκέψου λοιπόν όλα τα παραπάνω και μετά ρώτησέ μας ξανά “πόσο κάνει ένα e-shop; Θέλει και διαφήμιση;”

VIEW
CLOSE